Vasario 12 dieną tęsiamos tarptautinio projekto ,,Colorful emotions” veiklos Latvijoje , Madonos mieste. Projekte dalyvaujančios pedagogės lankėsi 3 ugdymo įstaigose: ikimokylinio ugdymo įstaigose ,,Priedite” ir ,,Pasacina” bei šeimos centre ,,TuTi”. Apie Latvijos įtraukiojo ugdymo aktualijas kalbėjo Madonos savivaldybės narė Inese Juhnoviča. Latvijoje 2024-2025 m.m. ikimokyklinėse ugdymo įstaigose ugdomi 3088 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, Madonos apskrityje- 74 tokie vaikai. Ypatingiems vaikams pritaikomos 5 programos : ABA terapija, Montessori ugdymas, smėlio terapija, Džimbos programa ir ,, STOP- 4-7 metų vaikams” socialinių įgūdžių programa. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos didelį dėmesį skiria pedagogų ir asistentų rengimui darbui su specialiųjų poreikių vaikais, universalaus dizaino erdvių kūrimui. Projekto dalyvės susipažino su ,,šiltų grūdų” terapijos pritaikymo galimybėmis. Ne vienoje įstaigoje matėme ,,Barboleta“ išmaniąsias balansavimo lentas. Jos padeda vaikams įgyti įdomios mokymosi patirties ir ugdyti gyvybiškai svarbius įgūdžius, kurie jiems praverčia visą gyvenimą. Dalyvaujant mokslinių tyrimų programose sukurta išmanioji pusiausvyros lenta, kuri, kaip įrodyta, padeda vaikams pagerinti savo gebėjimus, galima mokytis judant.
Projekto partneriai savo kelionę baigė šeimos centre ,,TuTi”, kuriame vaikai gali gauti logopedo, psichologo, muzikos ir smėlio terapijos pasalaugas. Pedagogės turėjo galimybę sudalyvauti gyvai muzikos terapijos užsiėmime.
Nors metodinė išvyka buvo ganėtinai ilga, bet pasminga. Visada įdomu pažvelgti į artimiausios Lietuvos kaimynės Latvijos švietimo paslaugų teikimo patirtis.
