Panevėžio lopšelis-darželis „Rūta“

Lankomės Daugpilio ugdymo įstaigose

Gegužės 22 dieną vyko paskutinis projekto partnerių vizitas į Daugpilio specialiąsias ugdymo įstaigas, kuriose stebėjome įtraukiojo ugdymo sėkmės istorijas. Su Daugpilio Stropų pagrindine mokykla – plėtros centru mus supažindino direktorė Marika Raičonoka. Šiais mokslo metais  mokykloje mokosi apie 240 vaikų iš įvairių Latvijos regionų. Vaikai patenka į šią įstaigą tik gavus medicinines išvadas, pagal kurias priskiriamos specialiojo ugdymo programos. Mokykla sukuria realias galimybes mokiniams integruotis į visuomenę, pasitelkiant visų švietimo pagalbos specialistų darbą. Visas mokymo ir auklėjimo darbas yra pavaldus pagrindiniam mokyklos tikslui – kalbos korekcijai, atsižvelgiant į mokinių sutrikimų lygį,  sveikatos būklę, kad mokiniai galėtų įgyti pagrindinį išsilavinimą, tęsti mokslus, pasirengti savarankiškam gyvenimui, integruotis į Latvijos visuomenę. Mokyklos pagalbos komandos vadovė, ugdymo metodininkė, logopedė I.Valentanaviča kalbėjo apie mokinių sutrikimų rūšis, specialistų darbą, parodė diagnostikos priemones, skirtas teikti pagalbą kitų ugdymo įstaigų vaikams ir tėvams. Karjeros konsultantė ir socialinė pedagogė N. Chvostova kalbėjo apie pagalbos teikimą mokiniams ir jų šeimoms, elgesio sutrikimų problemų prevenciją ir metodus. Mokykla siūlo pasirenkamas valstybinės kalbos, anglų kalbos, informatikos, gamtos, sodininkystės pamokas. Mokiniai gali lankyti įvairius būrelius: keramikos, techninio modeliavimo, sportinių ir šiuolaikinių šokių, latvių liaudies šokių. Mokykloje populiarus sportinis gyvenimas. Populiariausios sporto šakos yra futbolas, tinklinis, grindų riedulys ir liaudies kamuolys, šaškių ir šachmatų būrelis. Įstaigos vadovė džiaugėsi, kad metai iš metų mokyklos mokiniai užima prizines vietas Latvijoje organizuojamose šachmatų varžybose.

Projekto ,,Colorful emotions’’ partneriai taip pat svečiavosi Daugpilio Stropų ikimokyklinio ugdymo centre. Pavaduotoja ugdymui Zana Navicka papasakojo apie centro ikimokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo ypatumus bei pasidalino gerosios praktikos pavyzdžiais. Buvo apžiūrėtos darželio erdvės, grupės pedagogai ir švietimo pagalbos specialistai  dalijosi bendra patirtimi, daug diskutavo apie tinkamiausius metodus ir būdus, tinkančius specialiųjų poreikių vaikams.

 Kiekvienas iš šešių vizitų į ugdymo įstaigas tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje praturtino mus nauju požiūriu į įtraukųjį ugdymą.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams
Naujienų archyvas